пятница, 11 ноября 2011 г.

პოლიგრაფიაზე ქართულად





პოლიგრაფია, poligrafia, პოლიგრაფიაში, პოლიგრაფისტი, პოლიგრაფისტები,პოლიგრაფია ქართულად, ქართული პოლიგრაფია, პოლიგრაფიაზე, ბეჭდვა, ფერადი ბეჭდვა, ფერი, ქაღალდი, საღებავი, ბლიდი, აკინძვა, ყუა, ჭრა, ფალცოვკა, ბიგოვკა, სტეპლერი, ბინდერი, ლაკი, ლამინირება, ტენიანობა, ტემპერატურა, ხარისხი, წიგნი, ბანერი, პოსტერი, ბუკლეტი, ბროშურა, ფლაიერი,აფიშა, შელფტოკერი, იარლიყი, ADOBE, Illustrator, InDesign, Photoshop, PS, PDF, EPS, TIF, JPG, 300 dpi, რეზოლუცია, გამრჩევადობა, ლეიერი, RGB, CMYK, MICROSOFT, APPLE, XEROX, IBM, ZX-SPECTRUM, ZX-SPECTRUM, PHOTOSHOP,PAGEMAKER, VENTURA, QUARK, ADOBE, PS, ციფრული ბეჭდვა, სწრაფი ბეჭდვა, ცალმხრივი ბეჭდვა, ორმხრივი ბეჭდვა, მენიუს აწყობა, დიზაინის შექმნა, კონცეფცია დიზაინის, ლოგოტიპი, ლოგო, degaprint, dega print, დეგა პრინტი, დეგაპრინტი, დეგა, დეგაპრინტ+, degaprint+, degaprint plus, სავიზიტო ბარათი, ბარათი,მისალოცი, მოსალოცი, მოსაწვევი, მისაწვევი, ფლაერი, ფლაერსი, ბანერი, ბანერები, ბუკლეტები, ბუკლეტი, კონვერტი, ადობე ქართულად, ადობე, ოფსეტი, ცარცის ქაღალდი, საბეჭდი მასალა, კუთხეების მომრგვალება, ემბოსინგი, ამოტვიფრა, ამობურცვა, მოოქროვება, ვერცხლის ბეჭდვა, ოქროთი ბეჭდვა, ტრასირება, ბეჭდების დამზადება, მხოლოდ ბეჭდვა, ბეჭდვა ნაჭერზე, ბეჭდვა ტილოზე, ბეჭდვა მუყაოზე, ბეჭდვა ჭიქებზე, ბეჭდვა მაისურებზე, შოლკოგრაფია, სერიგრაფია, ღრმა ბეჭდვა, მაღალი ბეჭდვა, პანტონი, pantone, სარეკლამო, რეკლამა, Adobe, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Cs5, CS 5, Adobe InDesign, Adobe download, Adobe free, photoshop, დასაქმება, სამსახური, ფულის შოვნა ინტერნეტში, სამსახური სახლიდან, სამუშაო სახლიადან, კომპიუტერი, სწავლა, შევისწავლოთ კომპიუტერი, დახმარება, ონლაინ დახმარება, online სწავლა, online შესწალა,კომპიუტერული გრაფიკა, полиграфия, полиграфия в Грузии, все о полиграфии, печать в грузии, цифровая печать, срочная печать, типографии Грузии, Adobe по грузински, статьи о плиграфии на грузинском, теория печати, CMYK и RGB, цвет на мониторе, колибровка мониторов, მონიტორების კალიბრირება, ფერის დასმა, ზუსტი ფერის მიღება, რა არის სმიკი, სმუკი, ლამინირება, ლამინაცია, ამოსერვა, ამოქარგვა, ბრონზა, ოკროს დადება, ფლექსოგრაფია, დპი, ლპი, dpi, lpi, ლინიატურა, რასტრი, სად შეიძლება დავბეჭდო ფლაერი, სად დავბეჭდო ფლაერი,სად შეიძლება დავბეჭდო აფიშა, სად შეიძლება დავბეჭდო ბუკლეტი, სად შეიძლება დავბეჭდო სავიზიტო სად? სად დავბეჭდო? დავბეჭდო? საუკეთესო სტამბა, საუკეთესო ხარისხი, უსწრაფესი ბეჭდვა, სასწრაფო!



გადავწყვიტე გადავიდე საიტზე,


გეპატიჟებით!



___________________________________________________

 

ფოტოშოპის QUICK MASK


პირდაპირი თარგმანი - სწრაფი ნიღაბი. საურათების გაუმჯობესობის და გაკ
ეთილშობილების საშუალებები ფოტოშოპში ხო
უამრავია! დღეს მოგიყვებით - სწრაფ ნიღაბზე (QUICK MASK). ერთხელ მაინც თუ გამოიყენებთ, დარწმუნებული ვარ რომ მისი სიმარტივე და ეფექტურობა მოგხიბლავთ. მაშ შეუდგეთ! ინტერნეთში(აბა კიდე სად!) მოვძებნე ოთხი სურათი. ამ სურათებს ყველას აქვს ერთი და იგივე პრობლემა - გადაღებისას გამოყენებული იქნა ხელოვნური განათება, ეგრე წოდებული "წერტილოვანი წყარო", Flash. ან როგორც ჩვენ უწოდებთ - ვსპიშკა. ეხლა ჩვენ ვეცდებით ფოტოშოპის სწრაფი ნიღაბის საშუალებით გავაკეთილშობილოთ ეს სურათები.
 
___________________________________________________

ბეჭდვის ისტორიის განვითარება საქართველოში


ეროვნული სტამბის – ქართული წიგნის ბეჭდვის ისტორია ქართველი ხალხის მრავალსაუკუნოვანი კულტურული წარსულის ერთ-ერთი განუყოფელი ნაწილია. ქართული წიგნების ბეჭდვის დაწყება შორეულ რომში მთელი ოთხმოცი წლით უსწრებს პირველი სტამბის ამოქმედებას საქართველოში. (1629-1709 წწ).
1629 წელს რომში გამოვიდა პირველი ქართული ნაბეჭდი წიგნი – ქართულ-იტალიური ლექსიკონი. ამ წიგნის თავფურცელს აწერია, რომ იგი შეადგინა სტეფანე პაოლინიმ ქართველ ნიკიფორე ირბაქის (ნიკოლოზ ჩოლოყაშვილის) დახმარებით. ეს წიგნი შეიცავს 300-მდე ქართულ სიტყვას, ქართულ ანბანსა და იტალიური სიტყვების საძიებელს.


 

_______________________________________________________

მონტაჟი Quite Imposing Plus -ში

სანამ პლაგინის აღწერაზე გადავალ მინდა მოგიყვეთ რატომ ჩავრთე ეს პლაგინი ჩვენი წარმოების ტექნოლოგიურ ჯაჯვში. როგორც წესი ყველა RIP -ს მოყვება საკუთარი სამონტაჟო(Layout) პროგრამული უზრუნველყოფა.
ყველა ეს პროგრამა იწერება კონკრეტული ამოცანებისასთვის და აარის ვიწრო სპეციალიზირებული. ის სოფტი რომელიც მწარმოებელმა მოაყოლა ჩვენ RIP -ს, იმდენად არის ხისტი და არა მოქნილი, არა დრეკადი რომ ორი-სამი დღის ექსპლუატაციის შემდეგ, მე მივხვდი რომ ეს პროგრამა შორს ვერ წაგვიყვანს! სადღაც ერთთვიანი ძიების შემდეგ შევჩერდი ამ პლაგინზე. მთლად ახალი ხილი არ იყო ჩემთვის, მაგრამ აი ესე ძირითად სამუშაო საშვალებად გამოყენებაზე არასდროს მიფიქრია. დღეისთვის, გასულია უკვე 8 წელიწადი, მინდა გითხრათ რომ არჩევანში არ შევმცდარვარ. ჩემი შეფასებით: მსგავსი ტიპის სოფტის მიმართ არის გარკვეული მოთხოვნები რომლებიც შეიცავენ როგორც აუცილებელი ფუნქციების ჩამონათვალს ასევე სასურველ, სასერვისო ფუნქციებს. ამ პლაგინის შემქმნელებმა შეძლეს და გამოუშვეს ისეთი პროდუქტი რომელიც ჩემი აზრით სამონტაჟო მოთხოვნას 90% დააკმაყოფილებს. მაშ გადავიდეთ ჩვენ პლაგინთან.
ჩავთვალოთ რომ ეს Acrobat-ს პლაგინი "Quite Imposing Plus" გაქვთ ნაყიდი ან სხვა გზით ნაშოვნი და დაყენებული. გავუშვათ Acrobat -ი და გამოვიძახოთ "Quite Imposing Plus" -ი.



__________________________________________________ 




Photoshop-ში მეხსიერების მართვა/გაწმენდა

ზოგჯერ ფოტოშოპში მუშაობისას კომპიუტერი საგრძნობლად ნელდება. ეს აიხსნება რამოდენიმე
ფაქტორით. ერთერთი მნიშვნელოვანია თავად ფოტოშოპის მიერ დაკავებული ოპერატიული მეხსიერება და დროებითი(TEMP) ფაილებით ვინჩესტერის გადატვირთვა. როგორც წესი, Photoshop-ის ინსტალირებისას პროგრამა უკითხავად(default) დროებითი ფაილებისათვის იყენებს მხოლოდ "C" -დისკს. პირველი რაც უნდა გაკეთდეს - ეს არის გადანაწილება ამ დროებითი ფაილების.


ამისათვის გამოვიძახოთ უპირატესობები - ს პანელი(PREFERNCE). დააწეწით CTR+K, ეს აკორდი Adobe-ს ყველა პროგრამში ერთი და იმავე ფუნქციას ასრულებს.
__________________________________________________

 

მონტაჟი

დიზაინი მოფიქრებულია, შეთანხმებულია. ობიექტიც დამზადებულია. ჩემ შემთხვევაში ეს იქნება ღვინის ეტიკეტი. ეხლა უნდა დავბეჭდოთ. ფაილს, სადაც არის განთავსებული ერთი ეტიკეტი, ვამზადებთ ჩვეულებრივად. აქ არ ვახსენებ ექსტეიშენებს და სკრიპტებს. მხოლოდ მამა-პაპური ხელის მინტაჟი. ვამატებთ ნაზრდს(BLEED). ვაკვირდებით სადმე ზედმეტი გადაბეჭდვა (overprint) ჩართული ხომ არ არის. RGB ობიექტები გადავიყვანოთ CMYK-ში და გაუკეთოთ კორექტირება, რა თქმა უნდა თუ საჭიროებს. ეს ყველაფერი მეც გავიარე და აი ესეთი ფაილი გამომივიდა:


__________________________________________________

ICC სტანდარტი, FOGRA, SWOP,
ISO 12647-2:2004


ვაპირებდი განრისხებული სიტყვებით მიმემართა იმ ხალხისთვის ვინც...? რა? ვის? განა ვინმეს ევალება კომერციული ორგანიზაციების მიერ მიღებული რაღაცა შეთანხმების თარგმნა და ყველაზე იძულებით, და ძალის გამოყენებით, მეტროს შესასვლელთან ჩატენვა ჯიბეში ან და ხმამაღლა წაკითხვა? ეს სტანდარტები ხომ სხვა არაფერია: თავისუალი მეწარმეების პურისჭამის დროს მიღებული შეთანხმება. ეს ხუმრობით რა თქმა უნდა, თავის დროზე რამდენიმე დიდი და წონიანი, წინდახედული და პერსპექტიული ფირმა, მწარმოებელი, კორპორაცია თუ ორგანიზაცია მიხვდნენ ერთ რამეს: - ერთიანი სტანდარტის გარეშე შეუძლებელი გახდა განვითარება და წინსვლა. ანუ ფულისდაკარგვა ემუქრებოდათ. აბა გადახედეთ სიას, ვინ იყო ის:
Adobe Systems Inc., Agfa-Gevaert N.V.., APPLE Computers Inc., FOGRA (საპატიო წევრი), Microsoft Corporation, Eastman Kodak Company, Sun Microsystems, Silicon Graphics Inc., Talegent Inc..
ამ ფორუმზე მიღებულ გადაწყვეტილებას მიესალმნენ და დაიწყეს დანერგვა საკუთარ წარმოებებში და პროგრამებში, კოდირებებში, ალგორიტმებში და ა.შ. შემდეგი კომპანიები:
Adobe: PostScript Level-2, Agfa: FotoFlow, Apple: ColorSync, Candela: Candela CMS, Canon, ColorArchitect MatchMaker, Color Blind, Daystar: ColorMatch / ColorMatchPro (KCMS), EfI: EFI-Color, Kodak: KCMS (Precision/Colorsense), LightSource: OFOTO, Colortron, Linotype-Hell: LinoColor 3, Microsoft ICM (based on KCMS Kodak), Pantone: POCE (LightSource), Photone: Photone-CMS, Prepress Techn.: SpectreCal, Silicon Graphics (based on Kodak CMM), Storm: ColorProof (Candela), Sun KCMS (based on Kodak KCMS), Tektronix: Tekcolor

__________________________________________________







ესე გამოიყურებოდა პირველი
გამომთვლელი მანქანები
(კომპიუტერები)
დიდი საქმეების და დიადი ადამიანების, რევოლუციური იდეები და ადამიანის მოდგმის ახალი გატაცებები. გატაცებები გადაზრდილი ცხოვრების წესად, ცხოვრების წესები რომლებმაც შეცვალეს ადამიანობის მენტალიტეტი, დაკარგული საზღვრები, ახალი მსოფლმხედველობა და ახალი სამყარო. მე მგონია ასეთი ცვლილება განიცადა ადამიანობამ მხოლოდ ერთხელ: დენთის გამოგონების შემდეგ.

__________________________________________________

.







სერ კლაივ სინკლერი
უამრავი პროგრამა და თამაში რომელიც შეიქმნა Spectrum-სთვის გადადიოდა ერთი პლატფორმიდად მეორეზე მერე მესამეზე და ასე შემდეგ. მე მგონი დღესაც უამრავი თამაშით იმ ეპოქიდან ერთობიან სხვადასხვა გაჯეტების მფლობელები.
მაგრამ ყველაფერი ოდეზღაც მთავრდება და დამთავრდა ამ Spectrum, Atari, Commodor, MSX, МИКРОША, УКВНС, ВК ეპოქაც.

__________________________________________________


აბა დააკვირდით, ეს ხომ სრული კატასტროფა! სურათმა მთლიანად დაკარგა თავისი, შეიძლება ითქვას, არსი. ის რისთვისაც შერჩეულ იქნა დასაბეჭდათ, რაიცი როგორ უწვალუა, სინათლეს რომ ასწორებდა ფოტოგრაფი, როგორ ცდილობდა დაეჭირა ის მომენტი რომ მზეს აი ასე ლამაზად და სწორად გაენათებინა ტიტები. რედაქტორმა კი ზუსტად ამის გამო ამოარჩია ეს სურათი, იმ გვერდზზე სადაც ეს სურათი დაუბეჭდა

__________________________________________________

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><> <><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><> <><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

ამ გვერდზე განთავსებული იქნება "POLIGRAFIAQARTULAD"-ის რჩევები. ნუ დაიზარებთ, ის რაც თქვენ თავისთავად მიგაჩნიათ, ზოგიერთისთვის არის ლამის ამერიკის აღმოჩენა! გამოცდილ პოლიგრაფისტებს, ვთხოვ, ახალბედებისთვის გამოაგზავნეთ თქვენი რჩევები.  
მაშ მეგობრული რჩევები მეგობრებისაგან.

 __________________________________________________
  
აბა ეხლა წარმოიდგინეთ, როგორ უნდა დაიჭრას ეხ ფურცელი? თან ეს ისე უნდა მოხდეს რომ ერთი სავიზიტოს ველზე არ მოხდეს სხვა სავიზიტოს ელემენტი. დამიჯერეთ სიტყვაზე - ეს არის შეუძლებელი! მაკრატელიც კი რომ აიღოთ ხელში და სათითაოდ ჭრათ ეს სავიზიტოები, მაინც არ გამოგივათ. როგორ ახერხებენ ამას სტამბებში? როგორ და იყენებნ მამა-პაპურ ნაზარდის ტექნოლოგიას. ეხლა აქ ჩვენ განვიხილავთ 2მმ ნაზარდს. მაგრამ ნაზარდის სიდიდე განისაზღვრება იმ ტექნოლოგიით რომელსაც იყებენს სტამბა, და მისი სიდიდე შეიძლება იცვლებოდეს 2მმ-5მმ(ეს ყველაზე ხშირი მაჩვენებლები).

__________________________________________________

 
აუფ! რამდენი რაღაცა ყოფილა! ამას ნუ შეუშინდებით, მამა. ყველას გაქვთ ჯიბეში მობილური, მაგრამ არ მგონია ვინმე აზრზე იყოთ როგორ მუშაობს ის. ხო მართალია? ამ პრინციპს, როდესაც არ იცი როგორ ფუნქციონირებს მოწყობილება, ეძახიან "შავი ყუთის პრინციპს". დააჭირე ღილაქს - სადღაცა რაღაცა გაფაჩუნდა - და აი მესიჯი გაგზავნილია! მოდი სიმართლეც ვთქვათ, არც არავის აინტერესებს რა ქიმიურ ან ფიზიკურ პროცებს იყენებს ესა თუ ის ხელსაწყო, მთავარია მისი ექსპლუატაცია იცოდე. ჩვენც შევიარაღდეთ ამ მეთოდით და შეუდგეთ ჩვენ საქმეს.
_____________________________________________



ტომას ნოლი
(Thomas Knoll)
არადა მისი შემქმნელი ტომას ნოლი(Thomas Knoll) სულაც არ ქმნიდა ამ ტიპის პროდუქტს, მეტიც, სახელიც კი ერქვა სულ სხვა. ეს მშრომელი ბიჭი, როგორც სურათზე ატყობთ, შეიძინა ახალი გამოსული Apple Mac Plus. მაგრამ იმის გამო რომ ნახევარ ტონებს ეს კომპიუტერი ვერ გადასცემდა, ტომასი დარჩა იმედგაცრუებული. გაბრაზდა და გადაწყვიტა დაეწერა პროგრამა რომელიც ამის საშუალებას მისცემდა ამ კომპიუტერს. აი ესე, ინგლისში მე-18 საუკუნეში ყველა მუშაკი-მეშახტე ძაღლის ახალი ჟიშის გამოყვანაზე მუშაობდა, ამერიკაში კი მე-20 საუკუნის დასაწყისში ყველა მეშახტე პროგრამას წერდა.
 __________________________________________________

3D ელემენტები Illustrator-ში

დღეს მოგიყვებით Illustrator-ის ერთ-ერთ საინტერესო ეფექტზე(Effect) - 3D. დახატეთ აი ესეთი მრუდე, ან სხვანაირი. ამისათვის აირჩიეთ Tool-ში ინსტრუმენტი PEN. დასვით წერტილი ოღონდ(!!!) არ გაუშვათ ღილაკს თითი და გვერდზე გაწიეთ კურსორი. მერე დასვით მეორე წერტილი და ასევე გაიმეორეთ. შეგიძლიათ მესამეც და მეხუთე წერტილები დასვათ. როდესაც მორჩებით ამ შემოქმედებით პროცესს დააკვირდით მრუდეს ფერს. საწყისად(default) დაფიქსირებულია თეთრი ჩასხმა და შავი კონტური
  
__________________________________________________
















პირველი 3D გაკვეთილის შემდეგ, თუ გახსოვთ ბოთლი შევქმენით, ზოგიერთს გაუჩნდა სავსებით მართებული კითხვა: - რათ არ არის გამჭვირვალე? მინის ბოთლი ხომ გამჭვირვალეა! გეთამხმებით. მე კი არ "დამეზარა", უბრალოთ ნამეტნავად გრძელი სტატია გამოდიოდა, პალასივით. ხო და თქვენის HOT-მოთხოვნების შემდეგ: გამჭვირვალობა, უფრო სწორად "რეალისტური" იერის მიცემა 3D ობიექტებს გამჭვირვალობის გამოყენებით. ეს ხომ კიდევ ერთი ხერხია იმ ათასიდან რომელიც შესაძლოა გამოიყენოს კაცმა როდესაც სჭირდება რეალისტური სურათი.
  __________________________________________________

როგორ გავაკეთოთ CORELL - ში გვერდების სწორი განაწილება (LAYOUT)















წარმოვიდგინოთ ასეთი რამ: მოულოდნელად გაქხდა საჭირო 16 გვერდიანი საბუთის აწყობა(დაკაბადონება). ჩვენ კიდე ჯერ პატარები ვართ,პოლიგრაფილი გაგებით, და გარდა ჟიგულისა სხვა მანქანა არ გვინახია და პროგრამებშიც მასე ვართ, ვმუშოაბთ მხოლოდ CORELL- ში და მუდამ ჩვენ მეობას ვეუბნებით, ზოგჯერ ხმამაღლაც, რომ მალე ვისწავლით ნორმალურ პროგრამას. მაგრამ ჯერ-ჯერობით CORELL.

_________________________________________________


PHOTOMERGE

ზოგჯერ საჭიროა დიდი გამოსახულების დასკანირება. მაგალითად აგერ მომიტანეს შესაფუთი პარკი, რომელიც თითქმის A3 ზომაში.
ამ შემთხვევაში ვიყენებ Photoshop-ს სტანდარტულ ფუმqციას - Photomerge.

აი ეს არის ჩემი ორი სურათი, რომელიც A3 მაგრამ სკანერის პატარა ფორმატის გამო დასკანირებულია ორ ნაწილად.

 __________________________________________________
  

არასაბეჭდი სიმბოლოები

NON PRINTING SIMBOL, HIDDEN CHARACTER, BREAK CHARACTER, WHITE SPACE
ეს ყველა ტერმინი ეკუთვნის აბსოლუტურად დაუფასებელ ტექსტის ელემენტებს. დააკვირდით, არასაბეჭდი სიმბოლოები. ასევე ეს სიმბოლოები მონიტორზეც არ ჩანან, თუ სპეციალურად არ ჩართე მათი ჩვენების რეჟიმი. დააკვირდი კვედა სურათს:
  
__________________________________________________

როგორ შევქმნათ მრავალგვერდიანი საბუთი Illustrator-ში CS-4, CS-5

ეს ფუნქცია, მრავალვერდიანი საბუთის ამობეჭდვა, ძველ Illustrator-ებშიც არის, უბრალოთ მუშაობს PRINT-ინტერფეისის გავლით. რიგითი მომხმარებლისთვის რთული გამოსაყენებელია. ალბათ ამიტომაც ADOBE-მ თავის ახალ ვერსიებში გაამარტივა ეს ფუნქცია.
მე დაყენებული მაქვს CS-5 პაკეტი და ამ მაგალითს ამ პაკეტზე გიჩვენებთ. ჯერ განვიხილოთ პირველი ხერხი. დააკვირდით სურათს:

__________________________________________________

 ხერხი პირველი:
ტექსტის ავტომატურად შევსების ფუნქციის გამოყენებით - AUTOFLOW

ეტაპი 1.
მონაცემთა ბაზა. (ცვალებადი მონაცემების სია).
მზადება ნებისმიერ პროგრამაში, თუმცა ყველაზე მოხერხებულია მისი შექმნა EXCEL-ში.
დააკვირდით აქ მოცემულ მაგალითს. როგორც ხედავთ მონაცემები დაყოფილია სვეტებად, რაც არის აუცილებელი პირობა!

 __________________________________________________

Photoshop-ის კიდევ ერთი საოცარი ფუნქცია MERGE TO HDR PRO
დამეთანხმებით ხშირია შემთხვევა როდესაც სურათის გადაღების დროს სხვადასხვა მონაკვეთები გამოდის ან გადანათებული , ან ჩაბნელებული. ეს იმის გამო ხდება რომ ერთ კადრში ხდება სხვადასხვა ნაირად განათებული ობიექტები. განათების ინტენსივობის მიხედვით უნდა იცვლებოდეს ექსპოზიციის ხანგრძლივობაც. მაგრამ კამერას აქვს ერთი ობიექტივი, ერთი დიაფრაგმა, ერთი ფოკუსი. თანამედროვე ციფრული კამერები, მართალია, როგორღაც ებრძვიან ამას, თუმცა შედეგით ხშირად არავინ რჩება კმაყოფილი.
__________________________________________________




__________________________________________________
















სურათის დამუშავება


აბა დავიწყოთ, გავხესით ჩვენი ფაილები. და გადავიყვანოთ RGB-დან ჩვენ საყვარელ CMYK-ში.ვიცით სადაც არის, თუ არა და აგერ სქრინი. გადავიდა. მაგრამ როგორ დააკონვერტირა? რა პროფილი გამოიყენა? ეს ინფორმაცია მოთავსებულია აქ.გაუშვით Photoshop, არ გახსნათ არცერთი ფაილი. აი ესეთ მდგომარეობაში შებრძანდით მენუში EDIT>COLOR SETING და მანდ აირჩიეთ ნებისმიერი პრიფილი. ნუ ეხლა სიმართლე რომ გითხრათ, პროფილის არჩევა გემოვნებაზე არარის. აქ ცოტა არ იყოს და მეტი ცოდნა საჭირო, თუმცა ენდეთ ინტუიციას(ჩემ ინტუიციას, რა თქმა უნდა) და აირჩიეთ FOGRA. მე პირადათ ვირჩევ იმ პროფილს რომელიც ზედა სქრინშია.
__________________________________________________

ფერის მართვა

რა არის პროფილი - ეს არის მონაცემების ტაბულა რომელიც ებმევა ფაილს. რა წერია იმ ტაბულაში? ჩემი სახელი და გვარი? არა! მანჩესტერ სიტის მეკარის წონა? არა! - იქ წერია რა პირობებში იყო დამუშავებული ან შექმნილი ფაილი. (პირობებში იგულისხმება ფერთა გამა, სივრცე და სხვა სპეციფიური ინფორმაცია). ამ ნიჭიერმა ხალხმა მოინდომა ასეთი რამ: გადაიღე სურათი ან დახატე Photoshop-ში მას შენახვისას თან ერთვის პროფილი.

ეს პროფილი იძლება საშუალებას - ამ ფაილის გახსნისას სხვა მონიტორზე ან სხვა პროგრამაში, იმ თანდართული იმფორმაციიც წყალობით, მოხდეს ამ ფაილის ისეთი კონვერტაცია რომ ამ ახალ პირობებში(სოფტი, მონიტორი) ფაილი გამოიყურებოდეს ზუსტად ისევე როგორც ორიგინალში.

როგორ იქმნება პროფილი? შეხედე ქვედა სურათს.

__________________________________________________

Комментариев нет: